sâmbătă, 18 aprilie 2009

Religia sikh

Azi am avut o discutie foarte interesanta cu unul din colegii mei de la servici, Harry. De fapt se numeste Hardib, este indian din Punjab, s-a nascut aici, parintii au emigrat din India. Vorbeam despre religie, despre Paste si i-am zis in ce consta Pastele la romani, iar el mi-a zis despre el ca este de religie sikh. Mi-a zis ca religia asta a aparut acum cateva sute de ani si am vazut pe Wikipedia ca a aparut in secolul 15. Intr-un alt articol am citit ce s-a intamplat in anii '80 cu adeptii acestei religii. Citindu-l mi-am dat seama de ce au venit atati indieni din Punjab in Canada. Tara asta incurajeaza pe toti sa vina aici daca se simt opresati si iata ca au venit o gramada. Mi-aduc aminte ca prin anii '90 ambasadorul nostru in India (nu mai stiu cum il cheama), a fost rapit de rebelii sikh, dar a fost eliberat de acestia sau de trupele indiene (nici asta nu mai stiu sigur). Cred ca era Constantinescu presedinte atunci. Oricum, colegul asta mi-a zis ca ei cred in Dumnezeu, pur si simplu, si nu are un nume specific ca in crestinism sau in islam, iar cartea lor sfanta a fost scrisa de zece guru de-a lungul timpului. In noaptea asta e Pastele. O sa mergem si noi la Inviere in seara asta. Hristos a Inviat!