duminică, 19 aprilie 2009

Emigrarea

Ieri, la servici, am intrat in vorba cu un client, pentru ca daca zambesti si esti amabil toata lumea vorbeste cu tine. Printre altele, m-a intrebat daca e greu sa emigrezi in Canada. I-am zis ca atunci cand am depus noi dosarul timpul minim era de trei luni, iar timpul maxim era de 12 luni, cred. M-am uitat intr-o zi pe site-ul de emigrare al guvernului canadian si acolo scria ca timpul minim acum pentru Bucuresti este de 15 luni, iar timpul maxim este de 71 de luni, ceea ce inseamna aproape sase ani. In timpul asta ti se acreste de plecat in Canada. Acest om mi-a zis ca a citit in ziar ca a fost prelungita perioada de procesare pentru ca nu vrea guvernul sa creasca numarul somerilor de aici. Daca stai sa te gandesti bine, cam are sens. Pana la urma nu vrei ca sistemul tau de asigurari sociale sa dea faliment sau sa intre in incapacitate de plata, asa ca prelungesc perioada de asteptare. Nu pun piedici celor care vor sa vina aici, ci doar reduc viteza de procesare a unui dosar. E ca aici cand te duci la o firma sa cauti de lucru, le dai CV-ul, dar ei iti spun ca nu angajeaza, dar iti pastreaza CV-ul pentru mai tarziu cand o sa caute oameni pentru angajare. Singura ta solutie e sa speri.