vineri, 2 octombrie 2009

Prin Romania

Azi am gasit la serviciu un tip, canadian get-beget, care a fost prin Romania prin 1990, chiar imediat dupa revolutie. Calatoria lui incepuse in Turcia ai a trecut prin Romania. Mi-a povestit o gramada de lucruri. M-a intrebat daca sunt din Bucuresti sau din Sighisoara si, bineinteles, i-am zis ca nu. Avea nume sarbesc, dar de fapt era croato-italian, iar strabunicii lui, am aflat discutand cu el, erau din Bucovina, ucraineni din Bucovina, care venisera aici pe la sfarsitul sec. XIX. Inca mai avea poze cu strabunicii lui, imbracati in costum national, dar desculti si i se parea ciudat sa vada asta. Spunea despre ei ca au fost tarani, fermieri, cum mai zic canadienii pe aici si ca de aceea au venit aici. Cica Marea Britanie, pe atunci, invita foarte multi oameni sa vina sa se stabileasca in vestul Canadei pentru ca aveau pamant gratis si doreau sa "civilizeze" vestul Canadei pentru ca aici erau numai indieni. Ii placea foarte mult si fotbalul pentru ca auzise de Hagi, de Dan Petrescu, de el stia ca jucase la Chelsea, stia si de Mutu, dar nu ii placea de el pentru ca seamana cu Maradona, in sensul ca ii placea sa traga droguri pe nas. Il admira pe Zinedine Zidane si tinea minte si acum nu stiu care meci de Liga Campionilor in care marcase un gol din voleu pentru Real Madrid. Din filmul asta cred ca era unul cu AC Milan.



Mi-a zis ca in Romania a stat la o familie in Bucuresti pentru ca, se pare, pe atunci strainii puteau opta sa stea si la familii romanesti in loc sa stea la hotel. A stat in apartamentul unei femei si al baiatului ei si mi-a povestit cum a jucat fotbal cu baietii aia.
Mi-a mai povestit ceva foarte amuzant. Cica atunci cand mergea cu trenul, era tanar pe atunci si calatorea cu un prieten, s-au imprietenit cu niste soldati si s-au distrat pe tren. Luase din Turcia multe cartuse de tigari pe care dorea sa le foloseasca ca o moneda alternativa si cica a mers treaba. La soldatii astia le-a dat pachete de Malboro, iar aia le-au dat canadienilor sa fumeze, ce altceva, Carpati, iar ei nici macar nu fumau. I-am zis ca soldatii aia si acum ii tin minte pentru ca tigarile Marlboro, la vremea aceea, erau ca aurul. Cine putea sa-si permita in 1990 sa cumpere baxuri de tigari Marlboro ? Sau Kent ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu