luni, 14 septembrie 2009

Lectii de dactilografie

Mai am doua postari mai jos, in caz ca o sa le ratati. Azi vorbeam cu o colega de la servici si am observat ca scria la calculator fara sa se uite la taste si am intrebat-o unde a invatat asta. Aici in Canada oricine scrie asa la calculator, iar daca nu stii oricine spune ca vii de pe alta lume. Eu am invatat sa scriu asa la calculator abia anul trecut si e mult mai reconfortant. Am invatat cu un software care se numeste "Meavis Beacon Teaches Typing". Se poate gasi si in varianta gratuita, dar daca vrei ultima versiune trebuie sa o cumperi sau poate ca torrentele sunt o solutie. Il instalezi in calculator si apoi exersezi. E foarte simplu.

In Romania toti copiii sau adolescentii se gandesc cum se descarce ultimul film sau ultima melodie, dar nu se gandesc cum sa descarce ceva care sa le foloseasca in viata.

Dar sa revin la subiect. Cum am spus, am intrebat-o de unde stie sa scrie asa. Trebuie sa spun ca are peste 50 de ani, cred. Mi-a spus ca a invatat asta la liceu, pentru ca era un curs optional. Si uite ca i-a prins bine pentru ca acum foloseste lectiile alea pentru dactilografierea la calculator. Asta era pe la inceputul anilor '70. Acum toti copiii de aici invata asta in scoala de la nivelul gimnazial. Am avut odata un coleg din Mexic, care si el a invatat sa dactilografieze tot de la generala. MEXIC!!!! Iar tara aia e mai amarata decat Romania. La noi in tara, in scoala, copiii scriu la calculator numai cu degetul aratator si cred ca scriu foarte bine asa. Se vorbeste de orientarea sistemului educational spre lucruri practice pe care sa le poata folosi copiii in viata mai tarziu. Nu am auzit pe nimeni dintre mai marii invatamantului, din ministere sau sindicate, sa se gandeasca la asa ceva. Se gandesc doar cum sa reduca materia. Dar ce pui in loc ? Uite o propunere. Iar in lumea de azi daca nu stii sa folosesti calculatorul cu viteza esti mancat.

Asta inseamna crearea de strategii realiste in orice domeniu, sa te mai uiti si in curtea altora. Romanii se uita in curtea altora peste gard doar ca sa vada ceva care sa barfeasca, dar nu se uita sa vada daca pot lua ceva folositor de acolo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu