marți, 22 septembrie 2009

Brutalitatea fata de animale

Scria azi in ziar ca o pisica a fost salvata de politie dupa ce au primit reclamatii ca stapanul sau o batea. Cand am vazut primele randuri am zis "eh, o mata care a mai primit un sut in posterior", dar dupa ce l-am citit am vazut ca intr-adevar politia trebuia sa intervina pentru ca stapanul motanului, in varsta de 60 si ceva de ani (stapanul, nu motanul), il bagase intr-o punga si dadea cu el de perete. Si era foarte frumos motanul, era alb si avea o fata inocenta... Ma gandesc cat de tampit si dus cu pluta poti sa fii ca sa bati o mata in halul asta. In ziar zicea ca pe stapan il asteapta inchisoare lunga, daca nu chiar o sentinta pe viata.

Cand citeam mi-am adus aminte de filmele aratate la televizor in Romania in care tarani prosti incarcau caruta asa de mult, iar saracii cai, slabi ca vai de ei, nu puteau sa o miste, iar tampitii aia dadeau in ei cu salbaticie ca sa ridice caruta la deal. Pe aia de ce nu ii trage nimeni la raspundere ? Pentru ca sunt animale de povara si sunt proprietatea respectivului individ ? Ar fi trebuit sa dea cineva in taranii aia asa cum dadeau ei in cai sau sa-i puna sa care o povara pe care in vecii vecilor nu o puteau duce. Oare in cazul motanului ce-ar fi fost daca cineva dadea cu stapanul lui de pereti sa vada cum e cand esti lovit repetat ? Dar aici a intervenit politia si ala a fost arestat. In Romania asemenea cazuri sunt la stiri, oamenii se uita la ele, se oripileaza, se trece la urmatoarea stire, iar stirea anterioara devine fapt divers sau motiv de amuzament pentru tampiti. Si sunt multi. Ignoranta e mare. Oare in Romania cand o sa prevada in Codul Penal ani buni de inchisoare pentru maltratarea animalelor ?

Cautam acum pe Google articole despre maltratarea animalelor si am avut surpriza sa vad ca exista masuri care sa previna asta, dar sunt niste pedepse mici: intre trei luni si un an si o amenda de 15000 RON. Masurile astea figureaza intr-un proiect de lege adoptat de Senat prin 2008, cred. Suma o fi mare, dar cine aplica masura asta ? Am mai vazut undeva ca se propunea infiintarea Politiei animalelor. Adica o institutie in plus si bani in plus, in loc sa dai atributii crescute politistilor existenti. Economisesti o gramada de bani in felul asta. Si apoi te intrebi de ce e birocratia atat de mare ? Mai angajezi oameni, nu cauti locatii noi si faci investitii noi in institutii publice. Investitiile sunt facute ca sa aduca bani. Cheltuirea fara rost a banilor nu inseamna investitie.

Acum cand scriam mi-am adus aminte de un film postat pe net de niste copii tampiti care jucau fotbal cu o pisica de parca era cea mai mare distractie din lume. Si eu cand eram mic ma jucam cu animalele, dar la o mata ii puneam o caciula in cap si ma amuzam cand vedeam cum se chinuie sa o scoata si i-o scoteam eu daca vedeam ca se chinuie prea mult, dar nu jucam fotbal cu ea. Pana la urma si animalele sufera si nu cred ca trebuie sa ne comportam in felul asta cu ele.
E asa de bine sa ai un animal in casa mai ales daca esti singur. Macar mai ai un suflet langa tine, chiar daca iti cere de mancare si trebuie sa le arunci ladita cu nisip, iar apoi sa-l schimbi (nisipul). Pentru batrani e cea mai buna solutie la singuratate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu