vineri, 25 septembrie 2009

Ignoranta si incultura

Vorbeam azi la servici cu cei doi colegi ai mei despre musulmani. Ala din Jamaica spune ca este musulman. Am fost surprins sa aflu asta. Si de aici a inceput o discutie despre faptul ca europenii ii urasc pe musulmani s.a.m.d.. L-am intrebat de ce se duce tocmai la cruciade (nu stiu daca stia ce au fost ele), iar el mi-a zis ca nu se duce pana acolo pentru ca musulmanii au fost prigoniti in Bosnia si au fost prigoniti de crestini. N-am vrut sa aprofundez discutia pentru ca oricum nu cred ca ar fi inteles. A inceput sa bata campii si in legatura cu statul Israel, ca nu are ce cauta acolo printre arabi si alte dintr-astea. Chiar daca i-am zis ca evreii au fost acolo de foarte multa vreme, ei spuneau ca in Biblie scrie ca evreii au fost sclavi in Egipt si, implicit, trebuie sa fie si acum. M-au intrebat daca stiu cine i-a eliberat. I-am zis ca da. Dar cand l-am intrebat daca stie cum au ajuns acolo mi-a zis ca nu e relevant. Chiar daca am incercat sa-i spun ca limba ebraica si limba araba sunt limbi semitice, deci inrudite, nu a vrut sa ma creada, pentru ca nimeni nu stie adevarul (spuneau ei), asa ca fiecare are dreptul la opinia sa. Oare ? Unde mai trebuie situata stiinta si cercetarea istorica in cazul asta, cand stim ca este obiectiva ?

Nu am vrut sa merg mai departe cu discutia desi eu i-am spus ca exista familii lingvistice. Ca exemplu i-am dat inrudirea dintre engleza si germana si mi-a zis ca nu e adevarat, ca limba engleza e unica, asa ca nu am dreptate cand spun lucrurile alea. Am schimbat subiectul si mi-am vazut de treaba mea. Ma intreb cati sunt ca astia doi ? Multi. Prostia si ignoranta sunt infinite ca si universul, iar daca cineva ar gasi un medicament sau vaccin la asta ar fi probabil cea mai bogata persoana din lume. Totusi nu cred ca ar fi bine sa se gaseasca un leac la cele doua "boli" de mai sus, pentru ca altfel nu am avea termen de comparatie si, probabil, atunci am face mai multe greseli si nu ne-am da seama ca le-am facut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu