sâmbătă, 8 august 2009

Whistler

In ultimele doua saptamani toata British Columbia a fost cuprinsa de niste incendii devastatoare de padure. Cele mai mari din istoria provinciei. Si in Whistler au fost cateva incendii de padure mari, mai ales pe muntele Blackcomb unde se vor tine probele de ski alpin de la Olimpiada din 2010. Oamenii din mai multe localitati din BC au fost avertizati de amplitudinea incendiilor si sfatuiti sa plece din localitatile amenintate de incendii. Au inceput in Kelowna, aflata langa lacul Okanagan. Acolo avioanele pompierilor au incercat din greu sa stinga focurile, un avion chiar s-a prabusit in lac din cauza ca pilotul nu a calculat cum trebuie viteza cu care trebuia sa se alimenteze. Multi oameni au refuzat sa plece pentru ca voiau sa-si protejeze casele. Am incredere ca la Whistler lucrurile vor reveni pe fagasul normal foarte repede pentru ca nu se doreste afectarea Jocurilor Olimpice.

De cateva zile vremea aici in Vancouver e innorata, dar zona Lower Mainland, unde se afla Vancouverul, face oricum o figura aparte in privinta climei fata de restul provinciei. Aici in mijlocul lunii ianuarie ploua, iar la Whistler, la 167 km distanta, ninge, iar lumea se duce bineinteles la ski. Ba chiar si Grouse Mountain este plin de zapada, iar muntele asta este langa oras si poti vedea Downtown-ul de pe munte. Oamenii se duc la ski, sanius sau sa faca snowboard. Olimpiada o sa se desfasoare foarte bine. Exista un interes foarte mare in dezvoltarea provinciei. Acum sunt niste discutii foarte aprinse legate de HST sau harmonized sales tax, care unifica taxele anterioare de 5% si 7% intr-una unica de 12%, dar discutiile sunt acum legate de produsele si serviciile care erau scutite de taxa de 7% si care acum se vor scumpi cu 7% datorita HST. Oricum, dezvoltarea este pe agenda guvernului liberal, mai ales ca pe 17 august se va deschide Canada Line, noua linie de SkyTrain, care se duce pana la aeroportul international. Nici macar in Toronto, care este cel mai dezvoltat oras din Canada, nu au metroul pana la aeroportul international. Aici in zona Vancouver se pune un accent foarte mare pe infrastructura ca o modalitate de a o unifica cat mai bine si sa permita oamenilor sa se mute dintr-o zona intr-alta ca sa aiba un acces cat mai usor la joburi.

Tin minte ca si in Romania vor crearea de zone metropolitane, dar nu stiu daca se pune un accent atat de mare pe infrastructura. Ca sa faci o zona metropolitana viabila, trebuie sa dezvolti reteaua de transport, mai ales transportul in comun pentru ca nu toti oamenii isi permit sa faca naveta cu masina. As compara o zona metropolitana cu un organism complex. Diferitele localitati care intra in componenta ei sunt organele ei, dar ele trebuie alimentate cu sange, care este transportat de vasele sanguine, iar vasele astea, intr-o zona metropolitana sunt drumurile si reteaua de transport public in comun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu