vineri, 7 august 2009

Magazinul sarbesc

Ieri am fost la un magazin sarbesc si acolo ne-a fost dat sa gasim produse romanesti sau balcanice cum ar fi cascaval, eugenii, apa minerala Borsec, Bors magic pe care, de exemplu, nu credeam ca il gasim aici. Ne-a stors de ceva bani, pana in 50 de dolari, desi nu am cumparat cine stie ce, dar ne-am mai facut pofta, cum ar fi sa mananc niste pate de porc dimineata sau niste cascaval, care desi era facut in Bulgaria nu era diferit de cel pe care-l gaseam in Romania. De exemplu pe o cutie de eugenii am dat $8,99, iar asta inseamna destul de mult. Ana a vrut sa cumpere niste slanina ca sa-si mai faca pofta pentru ca daca trimiti din tara intr-un pachet face o luna pana aici si apoi cei de la vama o scot si o distrug. Am mai luat niste carnati picanti unguresti care se aseamana cu carnatii din Romania, dar numai ca erau uscati si ii mesteci cam greu, dar sunt consistenti. Nu stii niciodata cat iti lipsesc niste lucruri decat atunci cand nu le mai ai. Am mai cumparat niste ciocolate ROM tricolor, care aici erau $0,79 fiecare, scumpicele in comparatie cu ce pret au in Romania, dar avand in vedere ca sunt importate!... Pe apa Borsec nu mai stiu cat am dat, probabil un dolar sau doi... Pe cascavalul bulgaresc scria Kashkaval, iar acum ma intreb de ce origine e cuvantul asta. Toate lucrurile astea sunt importate de niste firme din Ontario, care este cea mai dezvoltata regiune din Canada, iar apoi vine Quebec.

Acolo am mai vazut ceva foarte interesant: vanzatoarea ne-a dat o mica cartulie, de fapt un director al tuturor companiilor ale caror proprietari sunt sarbi din Vancouver. Nu stiu sa fie asa ceva si pentru romanii din zona Vancouver.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu