vineri, 22 octombrie 2010

Croaziera pe Dunare

O colega de-a mea a fost timp de trei saptamani intr-o croaziera pe Dunare, impreuna cu sotul ei. Au vizitat, Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria. Stiam ca are de gand sa se duca de acum cateva luni, de cand rezervasera biletele. In Romania au vizitat Bucurestiul, castelul Bran. I-a parut rau ca nu a putut vizita castelul Peles, despre care ii spusesem ca este foarte frumos si ii dadusem o multime de informatii despre el. Ii aratasem niste poze pe Google si a fost foarte impresionata de frumusetea lui. A fost prin Sinaia, dar Pelesul nu l-au putut vizita pentru ca era intr-un fel de renovare, daca imi aduc bine aminte. Zona Sinaia i-a placut foarte mult. A fost si la Bran, despre care stia ca este castelul lui "Dracula", dar eu ii explicasem care era treaba cu "Dracula" si de ce Vlad Tepes purta acest titlu (nu e nimic malefic in el, Vlad Tepes mai era numit si fiul lui Draculia, care era Vlad Dracul, membru in ordinul Dragonului). I-a mai placut foarte mult si mancarea traditionala. Ce a impresionat-o foarte mult pe ea si pe cei care calatoreau cu ea in croaziera asta a fost diferenta si diversitatea traditiilor de la o tara la alta si chiar de la o regiune la alta, intr-o zona foarte mica, dupa cum spunea ea. I-am zis ca gasesti in Romania, dar si in alte regiuni din Europa traditii diferite intre zone invecinate. I-a placut foarte mult sa vada costume nationale diferite de la o tara la alta: Serbia, Ungaria, Bulgaria. In Serbia au mancat mancare traditionala intr-o casa taraneasca si li s-au oferit spectacole de muzica si dansuri populare care i-au placut foarte mult.

Ii mai spusesem sa se duca si la Muzeul Satului, dar a spus ca nu a avut timp. Erau foarte multe obiective de vizitat, in foarte putin timp si a trebuit sa aleaga. Ea cu sotul ei si alti cativa prieteni au ales sa faca o plimbare prin Bucuresti si sa se duca la un restaurant, dar prietenii care au fost la Muzeul Satului i-au spus ca a fost foarte frumos si le-a placut foarte mult. Mai tarziu si-a dat seama, imi spunea ea, ca a gresit si ca s-a dus la plimbare. Era un concert la o biserica din Bucuresti pe care ar fi vrut sa-l asculte. In ziua in care ei erau prin Bucuresti era si Angela Merkel, cancelarul Germaniei, in vizita in Romania. A fost si la Casa Poporului si a fost uimita de risipa pe care a putut sa o faca Ceausescu cu banii poporului. Acum ma intreb daca ghidul le-a spus de asta sau au aflat-o din alte surse. Daca asta le-a spus-o ghidul si deci asta ar fi prezentarea oficiala a Casei Poporului, atunci stau si ma intreb de ce este folosita de Parlament in continuare ?

Un comentariu:

  1. Bună seara, Dana!
    În ultimii șapte ani, am călătorit în câteva țări dragi sufletului meu, încă din copilărie.
    Ce vreau să spun este că, de fiecare dată, ajunsă acasă , am regretat că , deși țara noastră este minunată, este atât de puțin cunoscută.
    Am văzut Maramureșul, am văzut Moldova de două ori , la distanțe mari.
    Am văzut de nenumărate ori valea Oltului.
    Peisajele și mănăstirile noastre sunt superbe!
    Din păcate, în multe locuri este mare mizerie, altele sunt lăsate în paragină.
    La Călimănești, de exemplu, locul unde se adună izvoarele este la fel ca acum treizeci de ani.
    Și să nu uit- atitudinea , vestita noastră ospitalitate, a rămas doar proverbială.
    Ce frumos că le-ai vorbit despre Vlad Țepeș , și nu despre Dracula- așa îl știu străinii..
    O seară frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere