joi, 14 ianuarie 2010

Croaziere

Aproape in fiecare zi ne vin in posta fluturasi cu oferte de la super-marketuri sau alte tampenii. Azi, pentru prima oara, ne-a venit o oferta pentru croaziere, pentru diferite momente ale anului: octombrie, septembrie, mai, etc. De exemplu pentru o croazierea in estul Caraibelor de 7 zile costa $479 (cabina in interior), $569 (cu vedere la ocean) sau $659 (cu balcon). Si lista poate continua. Dar ce mi-a atras atentia a fost o croaziera de 12 zile pe Dunare care costa $3.378, fara a avea taxele incluse. Traseul cuprinde doar Ungaria, cu o oprire de 2 nopti la Budapesta, Slovacia, Austria, Germania, Cehia. Atat !! Romania nu este deloc pe acolo. Ma intreb oare de ce ?

De fapt intrebarea e retorica, pentru ca stiu de ce. Politicile de promovare a turismului facute dupa ureche, fara a avea o strategie unitara. Suntem lasati pe dinafara din cauza calitatii serviciilor. Foarte proaste. Si de asemenea din cauza lacomiei, as putea spune, a firmelor care activeaza in turism. Ma gandesc numai la faptul ca preturile din statiunile montane din Romania, cu servicii mai slabe decat in alte tari europene, sunt mult mai mari decat in acele tari.

Sunt multe de spus in domeniul asta pe care nu-l cunosc atat de bine, dar cred ca ce am spus mai spus e o judecata de bun-simt. Avem o tara atat de frumoasa, dar nu stim sa scoatem bani din asta. In schimb am taiat copacii din paduri, cum am avut eu odata surpriza sa vad la bunicii mei din partea mamei. Nu mi-a venit a crede ce au putut face oamenii de acolo. Intr-o vara, toata padurea a disparut. Dar e de inteles, intr-un fel, pentru ca la cat se fura din paduri si-au protejat proprietatea, intr-un fel. In timp cred ca dealul ala o sa o ia la vale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu