luni, 8 octombrie 2012

Adresa de State

Am cumparat zilele astea ceva din State de pe Amazon.com. Luati aminte ca nu este Amazon.ca. Va vine a crede ca am dat pe expediere cam cat facea respectivul produs ? Asta se intampla cand cumperi din State. Platesti mult transportul si vama. La servici vorbeam cu cineva si i-am zis ca nu as vrea sa las pachetul peste noapte (era unul mare), pentru ca auzisem ca cineva uitase ceva peste noapte si a doua zi nu mai era deloc.
Atunci colega mea mi-a spus ca ma ajuta ea. Ma duce cu masina acasa si pot sa iau si pachetul cu mine. Am acceptat, fiind placut surprins. Pe drum i-am spus cat am dat, de unde l-am luat. A fost si ea uimita sa auda ca am dat atat.

Peste cateva zile ne-am vazut din nou in cantina de la servici mi-a dat o adresa a unui site al unei firme care face afaceri exact la granita cu Canada in Point Roberts. Firma asta pune la dispozitie sediul lor pentru expedierea coletelor pe care le cumperi din State si economisesti enorm cu transportul si vama. Firma se numeste The Letter Carrier. Ei iti tin pachetul pentru doua saptamani, pentru care platesti $3, dar puteti verifica mai multe pe site. Tu cand te duci la ei trebuie sa ai la tine un act de identitate si numarul de urmarire al pachetului. La vama trebuie sa le spui pentru ce te duci in State - iti ridici un colet, le spui valoarea si gata. Recent guvernul canadian a marit limitele pentru valoarea produselor pe care poti sa le cumperi din State fara sa platesti vama cand treci granita in nord. Multi oameni din Vancouver isi fac cumparaturile in statul Washington. Colega mea mi-a zis ca sotul ei foloseste serviciul de care am vorbit. A cumparat de multe ori iPad-uri, Amazon Kindle-uri ca sa le trimita in tara. Ei sunt din Serbia.

Colega mi-a mai dat un sfat transmis de la sotul ei. Cand ma duc in State sa ma duc cu rezervorul aproape gol ca sa fac plinul din State pentru ca benzina acolo este cu 30% mai ieftina decat in Vancouver. Momentan nu am pasaport, dar sper sa aplicam pentru cetatenie in curand. Nici acum nu ar fi o problema sa ma duc pana in State. Te duci la consulatul american din Downtown si de acolo poti sa primesti o viza valabila pentru 10 ani, din cate am auzit. Cam asta ar fi avantajul ca locuiesti langa granita cu SUA.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu