miercuri, 24 octombrie 2012

Despre maniere

Zilele trecute asteptam autobuzul sa ma duc acasa. Aici lumea sta aliniata la coada pentru a se urca in autobuz, in sir indian, incat, uneori, daca autobuzul intarzie coada poate sa se duca pana dupa coltul strazii. Oricum, stand la coada am auzit doi tipi vorbind despre maniere.
Unul dintre ei compara coasta de vest cu coasta de est si cu statele din sudul SUA. Spunea ca odata a vazut pe unul la un restaurant high-end mancand o friptura de $100, dar era imbracat in blugi, tricou si cu palaria pe cap. Asta era in Seattle. Tipul spunea ca ii venea lui sa se duca la ala sa-l ia la pumni, pentru ca, de obicei, in asemenea restaurante te duci imbracat in tinuta corespunzatoare. Pe coasta de est cica nici nu s-ar fi uitat la tine, oricati bani ai avea in buzunare. Tinuta e obligatorie.

La fel si in statele sudiste. Daca nu stii sa saluti sau nu stii sa vorbesti poti sa fii luat la bataie pe acolo. Ca sa nu fie nici o neintelegere, reproduc si eu ce am auzit de la tipul ala. Oricum, manierele conteaza oriunde te-ai duce. De exemplu, e bine sa intre barbatul inaintea doamnei sau domnisoarei in restaurant sau sa fie lasata sa intre prima ? Depinde de cum se deschide usa. Daca usa se deschide in afara, atunci e bine ca doamna sau domnisoara sa intre prima pentru ca barbatul sa-i tina usa, iar daca usa se deschide in interior, atunci intra barbatul primul ca sa-i tina usa ei. Cel putin asa stiam eu si asa imi spune bunul-simt. Pana la urma e vorba de civilizatie.

Si aici, chiar femeile sunt si vor sa fie cat mai egale cu barbatii, de fiecare data cand li se tine usa sunt incantate. Nu mi-a fost dat niciodata de cand sunt aici sa dau peste vreo feminista care sa-mi arunce o privire inghetata de genul "puteam sa fac si eu asta".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu