duminică, 28 octombrie 2012

Cutremurul din B.C.

Probabil ca ati vazut la stiri deja. In British Columbia a avut loc un cutremur de 7,7 grade pe scara Richter.
Eu am aflat de la soacra-mea care era ingrijorata si mi-a lasat mesaj vocal pe Skype. Cutremurul a avut loc in insula Haida Gwaii, care se mai numeste si Queen Charlotte. Au fost si avertismente de tsunami. A fost cel mai mare cutremur din B.C. din 1949. A avut loc in jur de ora 8, ora Pacificului, la o adancime de 17 km la o distanta de 139 km fata de insula.

Au fost si cateva replici, una avand 5,8 grade. Unii locuitori care se temeau de un posibil tsunami si-au parasit casele si s-au refugiat in zone mai inalte. Cutremurul a durat aproximativ 40 de secunde, curentul electric a fost intrerupt si au cazut obiecte de pe rafturi in casele oamenilor. Toate avertismentele de tsunami au fost ridicate la ora 3:22 ora Pacificului.

Citeam niste comentarii la o stire, iar cineva care traieste pe insula Vancouver spunea ca jaluzele i s-au miscat timp de aproximativ 2 minute. Cutremurul din 1949 a avut 8,1 grade. In ianuarie 1700 un alt cutremur a avut loc langa insula Vancouver si a avut 9 grade.

Deci totul este linistit acum. Mai jos aveti o harta cu zona cutremurului. Insula din partea de jos este insula Vancouver, iar sus este, bineinteles, insula Haida Gwaii.

O sa mai pun actualizari pe pagina mea de Facebook.


2 comentarii:

  1. Eu alaturi de soacra ta m-am gandit ce-o-ti fi facut?Cum nu cunosc pe nimeni acolo,dar sunt o cititoare consecventa a blogului,m-am rugat sa fie bine.Ai fost foarte inspirat ca ai postat azi.Acum m-am convins si ma bucur ca sunteti bine,ceea ce va doresc din suflet.

    RăspundețiȘtergere