marți, 29 decembrie 2009

Parerea ta, parerea mea

Ma scoate din sarite cand aud asta intr-o discutie. Mi se pare dovada suprema de incapatanare si infumurare intr-o dezbatere. Definitia unei dezbateri, dupa mintea mea, este acel dialog in care se aduc argumente pro si contra asupra unui subiect, iar afirmatiile care sunt mai bine argumentate trebuie acceptate. Ei bine, vorbeam cu o colega intr-o zi si la un moment dat ea spune ca toate religiile si traditiile sunt depasite pentru ca nu mai sunt potrivite cu vremurile moderne. Ar trebui sa precizez ca are cam 23 - 24 ani si desi studiaza la colegiu sta acolo ca sa nu fie scaunele goale, ca sa ma exprim delicat. Nu sunt un tip religios, dar chiar m-am simtit jignit de afirmatia asta, pentru ca eu consider ca pana la urma trebuie sa avem o coloana vertebrala morala. I-am zis ca nu e adevarat. ca doar religia interpretata in mod radical aduce rau, dar ea a spus ca asta e parerea ei, asa cum si eu am parerea mea asupra subiectului asta. Trebuie sa ai o baza de la care trebuie sa-ti construiesti educatia si valorile morale, iar astea vin tocmai din religie si traditie. Cand i-am povestit ca noi taiem porcul de Craciun a fost oripilata pentru ca i se parea un obicei barbar. I-am zis ca de fapt taiatul porcului de Craciun reprezinta un simbol al bogatiei anului care tocmai a trecut si un prilej pentru familii sa se reuneasca, dar ea a ramas tot la parerea ei. Vorba aia: "parerea ta, parerea mea".

Acum sa vorbesc putin despre istorie. Evolutia societatii umane a avut loc pentru ca unii sau altii si-au impus ideile pe cale pasnica sau nu, dar s-a realizat un progres. Numai asa se poate realiza progresul, daca unele idei sunt acceptate, iar cele proaste sunt abandonate. Cu "parerea ta, parerea mea" nu ajungi nicaieri. E ca in bancul cu evreii care se duc la rabin pentru ca se judecau, iar rabinul le da dreptate amandurora. Tot timpul cineva are dreptate, iar cineva nu.

Ma mai gandeam la tinerii din ziua de azi, care nu au nici o idee pentru care sa militeze. Pur si simplu protesteaza ca sa nu stea acasa. Sunt anarhisti si nihilisti din plictiseala. Si din starea asta de plictiseala fac foarte mult rau, crezand ca lupta pentru cauze care merita. Imi vine in minte acum o copchila de 19 ani care a doborat-o zilele trecute pe atleta care purta torta olimpica in orasul Guelph din provincia Ontario. Imi povestea un coleg odata ca la o demonstratie anti-Olimpiada erau oameni care traiau din ajutorul de la stat, iar el i-a intrebat de ce fac asta, pentru ca era ca si cum muscai mana care te hranea. Alora nu le-a pasat deloc si au demonstrat in continuare, pentru ca erau si sunt in continuare niste idioti. Pana la urma "tu ai parerea ta, iar eu am parerea mea". Nu ?!...

2 comentarii:

  1. Ai dreptate, religia e totul pe lume. uite de exemplu Sharia, mai spinzuri o femeie ca i-a luat vintul hijabul si a ramas in capul gol , mai tai capul la un copil ca a luat de pofta o bomboana sfintita si e super..religia e ZA BEST.
    La multi, multi ani Sergiu, si un an nou fericit iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
  2. Religia este buna atat timp cat nu este interpretata. Nu ma intelege gresit. Nu sunt un tip bisericos. Ma rog lui Dumnezeu, cred in El, dar nu sunt un tip cu ochelari de cal. Sharia este, intr-adevar, o interpretare radicala a Islamului, care este de fapt o religie toleranta. Cum crezi altfel ca au supravietuit crestinii sub arabi si sub otomani ? Tocmai din cauza ca islamul este o religie toleranta. Am cunoscut persoane aici din Iran sau alte tari musulmane si sunt oameni foarte de treaba.

    RăspundețiȘtergere