vineri, 24 iulie 2009

Lupul rosu nord-american

Mai inainte am venit de la bazin, unde ma duc sa ma mai recreez din cand in cand. Dupa ce inot ma duc in jacuzzi, care este unul public. In Canada oamenii intra in vorba cu tine chiar daca nu te cunosc. Intra un nene acolo si zice ca ii place foarte mult sa stea in jacuzzi, dar i-ar placea mai mult sa traverseze canalul dintre Vancouver si North Vancouver inot, dar spunea ca probabil ar muri din cauza temperaturii si a vaselor care trec pe acolo. Spunea ca ii place sa navigheze cu barca. I-am zis ca am si eu un prieten care pescuieste in golf somoni, dar ca are voie sa pastreze doar doi de o anumita greutate daca nu ii comercializeaza. Din vorba in vorba am ajuns sa-mi spuna ca are acasa un lup rosu nord-american din zona arctica, care este si o specie pe cale de disparitie. L-am intrebat daca nu ii este greu sa-l tina si mi-a zis ca trebuie sa se duca in fiecare an la tribunal ca sa obtina autorizatia de a-l creste. Cam asa arata unul:

Mi-a povestit o intamplare cu lupul lui. Cica i-a luat portofelul, in care avea si PIN-ul de la card, a ajuns tocmai in Downtown Vancouver (el sta in Surrey, care este la o distanta de aproape o ora cu masina), unde a muscat o femeie de brat, iar apoi a venit inapoi singur. Mi-e greu sa cred asta, deoarece nu stiu de unde stia el ca a muscat tocmai o femeie sau ca a muscat pe cineva, daca nu a fost capturat. Oricum, avea o fata de om "deranjat" mintal, dar povestea era interesanta si de aia am vrut sa o scriu aici. In discutie a mai intrat si un chinez, care a spus ca lupii ataca in China in echipa, unul sare in spinarea animalului, iar celalalt sare la beregata. De fapt nu numai in China se intampla asta, ci peste tot in lume unde sunt lupi. A propos, Romania este singura tara din Europa unde lupii mai bantuie inca in haite. In Suedia si Norvegia sunt in libertate mai putin de 10 (asta acum 3 ani, poate de atunci s-au mai inmultit). Ar fi bine sa se inmulteasca pentru ca s-ar reface ecosistemul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu