marți, 3 iulie 2012

Mineriada parlamentara

Am comparat ce s-a intamplat azi in Parlamentul Romaniei cu o mineriada parlamentara intr-un comentariu pe Facebook si inca raman la ideea asta. Multi dintre voi care-mi cititi ideile debitate pe blogul asta n-o sa fiti de acord cu mine deloc. :) Totusi inainte de a respinge ce am spus aici cititi cu atentie si reflectati.

Cand am plecat din Romania acum cativa ani nu am ales sa fac asta pentru ca democratia era in pericol si eu nu ma mai puteam exprima intr-o tara libera, ci am plecat din cauza situatiei economice personale. Cu totii stim care era aia. Nu am plecat pentru ca nu mai puteam de bine intr-un job de 50 mil. de lei pe luna, ci pentru ca faceam doar 10 mil. de lei pe luna dupa o facultate de 4 ani de zile.

In momentul de fata, daca ar fi sa traiesc din nou in Romania, as lua in considerare sa plec si din cauza situatiei democratiei de acolo. Ce s-a intamplat azi in Romania este de fapt o lovitura de stat, un puci parlamentar in toata regula. Ce s-a intamplat azi in Romania, am spus-o si in alte postari, se aseamana foarte bine cu Germania din 1933 cand nazistii au preluat atunci puterea calcand in picioare orice regula a democratiei de la Weimar. Azi am vazut un articol pe Deutsche Welle care avea aceleasi idei cu ale mele si pe care l-am pus pe pagina mea de Facebook, dar il puteti citi si aici.

Asa incepe o asemenea dictatura, la nivel inalt, iar apoi se propaga in toate nivelele societatii. Ramane ca oamenii sa vada asta. Asta nu inseamna ca iau apararea PDL-ului, ci iau apararea democratiei. Daca in momentul de fata orice alt partid ar fi la guvernare si ar face lucruri gresite, adica ar lua-o pe aratura, si atunci as fi critic. Democratia inseamna sa ii iei de guler pe reprezentantii tai si sa-i intrebi de sanatate cand au luat-o pe aratura. In momentul de fata USL trece peste orice lege, inclusiv Constitutia (legea fundamentala a oricarui stat, izvorul de lege pentru orice alta lege din Romania), pentru a-si vedea interesele satisfacute. Acum ei trebuie luati de guler si intrebati de sanatatea democratiei din Romania.

Agentiile internationale de stiri, AFP (Agentia France Press) si Reuters, semnaleaza la randul lor aceasta situatie de degradare a democratiei in Romania. Toata lumea vede asta, dar ma intreb cati romani vad asta in Romania ? Oare se gandesc numai la stomacul lor ? Ar fi trist. Asta ar dovedi, poate inca o data, ca majoritatea romanilor sunt apatici, inapoiati si ca-si merita soarta lor. Sper sa nu fie asa.

Un comentariu: