joi, 4 aprilie 2013

Aplicatia pentru pasaportul canadian

Ieri am fost la Passport Canada pentru a aplica pentru un pasaport canadian pentru copil. Ca intotdeauna procesul este unul foarte linistit, civilizat, fara nici un fel de stres. Ti se da un numar de ordine si iti astepti randul.
Formularul l-am descarcat de pe site-ul Passport Canada. Este un formular PDF care poate fi completat pe calculator. Cat completezi acest formular un cod QR este generat in coltul de sus al formularului. Acesta va fi scanat de catre functionara de la ghiseu si vei termina mult mai repede procesul de aplicare.

De fapt, asteptarea e mai lunga. Am asteptat vreo 30-40 minute, iar la ghiseu cred ca am stat 5 minute. Pozele de pasaport trebuie sa fie semnate de un garantor, adica o persoana care te stie de cel putin 2 ani de zile si are deja pasaport canadian. Poate sa fie si doctorul tau, daca te duci la el de cel putin 2 ani de zile.

Lista de preturi poate fi gasita pe site. Poti sa aplici in persoana la un birou Passport Canada sau il trimiti prin posta. Diferenta este ca daca aplici in persoana il poti primi in 10 zile lucratoare, iar daca il trimiti prin posta il primesti in 20 zile lucratoare. Iti este trimis acasa prin posta cu plic recomandat. Eu il vreau mai repede, asa ca m-am dus la biroul din Surrey. Am impresia ca e foarte aproape de statia de SkyTrain Gateway si de acolo mergi pe jos pana la mall sau iei autobuzul. Eu as recomanda mersul pe jos, nu e departe. 5-10 minute de mers.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu