duminică, 24 martie 2013

Poze cu copii

Azi eram in parc cu copilul ca sa se joace. Am iesit pentru ca sa aiba o activitate fizica si sa doarma bine la amiaza si sa aibe pofta de mancare. Stiti si voi cum e cu copiii, cei care ii aveti.

La un moment dat vine la mine o femeie cu un carnetel in mana si ma intreaba daca poate sa-mi faca niste poze jucandu-ne, pentru ca e de la un ziar local de aici. Unul care il primeste blocul in care locuim pe gratis si care contine stiri locale. I-am zis daca are la ea o carte de viztita, sa stiu si eu cine ii face poze.

A zis ca nu are unul la ea, ci e in masina. I-am zis ca nu vreau sa ne faca poze in cazul asta pentru ca oricine poate sa pretinda asta. Nu i-am mai spus ca sunt o gramada de obsedati care sub asemenea pretexete pot sa faca cine stie ce cu pozele alea. Nu neg ca era de la ziarul de care mi-a spus, dar pana nu vedeam o dovada, nu as fi lasat-o.

Oricum, nu stiu daca situatia s-a schimbat intre timp in Romania, dar aici in Canada, nu-ti lasi copilul singur in parc sau pe strada pana la varsta de 12 ani. E prevazut in lege asa ceva. Poate sunt eu paranoic, dar prefer sa-mi stiu copilul in siguranta.

Daca un copil e singur in parc, nu te lasa pacalit de asa ceva. Un adult care are grija de el, trebuie sa fie prin preajma. Daca un copil vezi ca plange si nu vine nici un adult la el sa aibe grija de el, cel mai bine este sa chemi politia. E bine sa lasi autoritatile sa se ocupe de situatia respectiva.

De asemenea, aici, daca vezi un copil foarte dragalas si vrei sa-i faci o poza, ii ceri voie parintelui. Nu faci asa ceva de capul tau. Parintele e suveran in asemenea cazuri. Mie daca mi s-ar intampla asa ceva si as vedea pe un site poze facute copilului meu fara acordul meu, atunci pot sa-i dau in judecata pentru violarea drepturilor copilului. Care ar fi ala ? Dreptul la intimitatea vietii private.

In cazul in care, sa spunem, tu ii faci niste poze copilului tau si il prinzi pe altul care fuge in fundal. Asta e. Nu poti prevedea asemenea situatii, dar eu am grija sa nu se intample asa ceva, desi mi s-a intamplat si mie sa mai prind copiii altora in cadru, dar asta e situatia.

Sa va dau un exemplu. Cand ni s-a nascut copilul, am vazut la maternitate o multime de poze cu copii frumosi afisate pe un perete. Am intrebat o asistenta daca as putea veni data viitoare, pentru ca sotia era in spital, ca dupa nastere, sa fac niste poze peretelui respectiv.

Asistenta mi-a zis ca nu se poate asa ceva pentru ca e vorba de ce am spus mai sus. Daca, din intamplare, pozele respective ar ajunge pe internet, iar unul din parinti ar putea sa le vada (stiti si voi cat de repede se distribuie pozele frumoase pe Facebook, de exemplu) spitalul ar putea avea probleme.

Unii ar putea considera asta drept atitudine paranoica asta, dar mi s-a parut ca are sens ce imi spunea femeia aia. Am vazut situatia asta prin prisma drepturilor omului si mi-am dat seama ca, intr-adevar, drepturile individului sunt suverane si nu te poti juca cu ele asa usor.

2 comentarii:

  1. Buna, suntem o familie de romani care ne dorim un viitor mai bun si mai clar pentru pustiul nostru de 15 ani si de aceea am luat decizia sa emigram. Prea tarziu sau nu avem convingerea ca am luat decizia cea mai buna. Totodata, am inceput sa ne interesam in stanga si dreapta despre cum este viata acolo. Amandoi avem in jur de 40 de ani, eu am experienta de 11 ani ca asistenta medicala, 13 ani consultanta si management in asigurari si 2 ani consultanta si management bancar; sotul meu, pompier, specializat in stingerea incendiilor si descarcerare de 15 ani, are toate categoriile auto si are experienta in amenajari interioare si exterioare. Am rugamintea sa ne spui daca sunt cautate aceste specializari si experiente acolo si daca avem sanse de integrare mai rapide. In acelasi timp vreau sa stiu daca ati ales sa folositi un intermediar sau ati aplicat singuri ? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai bine mi-ati scrie un mesaj privat pe pagina mea de Facebook. Acolo am putea discuta mai detaliat.

      Ștergere