duminică, 9 septembrie 2012

La acvariul din Vancouver

Ieri a fost un eveniment special in viata noastra si am decis sa mergem la acvariu, ca sa ne simtim bine. Ultima data am fost acum cativa ani, iar acum au adus si pinguini, asa am spus sa vedem si pinguinii. Sunt piguini africani din Africa de Sud.
Drumul spre acvariu a durat ceva, aproximativ o ora pentru ca am plecat cand traficul era foarte aglomerat si ne-a luat o ora sa ajungem acolo, desi, de obicei dureaza cam jumatate de ora cu masina. Acvariul din Vancouver este localizat, pentru cei care nu stiu, in Stanley Park. Greu gasesti parcare la ora aia. Parcarea costa $3/ora, dar daca stai mai mult de 3 ore platesti $10 pana la ora 11 noaptea.

Biletele le-am luat de pe site-ul lor. Le platesti cu cardul de credit si iti vin imediat in e-mail in format PDF si le printezi acasa. Te duci acolo, sari peste coada, care uneori poate sa fie foarte lunga, si intri la acvariu. E imens, desi nu pare asa de afara. E cel mai mare din Canada. Vezi o multime de animale, mai ales din Canada, dar sunt si pinguini, cum am spus. Voluntarii si cercetatorii de la acvariu sunt foarte implicati in protectia vietii marine in Canada si alte parti ale lumii. In spectacolele cu delfini si cu belugi (am pus poze pe pagina de Facebook) organizatorii prezinta multe informatii foarte utile despre viata animalelor si modul in care oamenii le afecteaza habitatul. Imi place ca in felul acesta se face educatia oamenilor si a copiilor care sunt acolo. Erau o multime de copii super incantati de ceea ce vedeau.

A fost o zi foarte frumoasa. Mai ales cand vezi spectacolele cu belugi si delfini. Totusi nu as recomanda nimanui sa manance fish & chips de acolo. Mi-a fost foarte rau dupa aceea, mai bine imi luam un sandwich simplu si o apa. Atat. M-am simtit foarte rau pana seara, nci lamaia nu mi-a ajutat deloc.

Am vazut o prezentare a unui cercetator care vorbea despre rechini si despre faptul ca sunt amenintati cu disparitia din cauza pescuitului excesiv pentru aripile lor care sunt considerate o delicatesa, mai ales in Asia, unde se face supa din acestea. Acesta a vorbit si de programul Ocean Wise care propune consumul de produse piscicole sustenabile, iar link-ul despre acest program din Canada il puteti gasi aici. Pescuitul rechinilor doar pentru aripile lor mi se pare o chestie foarte barbara. Rechinilor li se taie inotatoarele de vii si apoi sunt aruncati in ocean.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu