duminică, 5 decembrie 2010

Zilele astea a trebuit sa luam o reteta de la farmacie. Am fost la Shoppers Drug Mart sa luam reteta asta, pentru ca era in zona. In Canada, orice lant mare de magazine: Shoppers Drug Mart, London Drugs, The Real Canadian Superstore, Save-On-Foods au farmacia lor proprie, unde farmacistii sunt foarte amabili si iti raspund la orice intrebare. Azi in timp ce stateam la casa sa-mi dea reteta am vazut pe masa un teanc de carti, un ghid de ingrijire medicala, BC HealthGuide, de 430 de pagini impartite in 23 de capitole. Era pusa gratis la dispozitia oricui intreba de ea si dorea s-o aiba. Hai sa va dau cateva exemple: Cap. 3 - Imbatranire sanatoasa, Cap. 5 - Primul ajutor si urgente, cap. 13 - Sanatatea nou-nascutilor si a copiilor, cap. 15 - Sanatatea femeilor, cap. 16 - Sanatatea barbatilor, etc.. Nu sunt date informatii detaliate, dar li se spune tuturor, in mare, ce declanseaza o anumita afectiune, cum se poate preveni, ce trebuie sa faci inainte sa te duci la doctor.

De exemplu, pentru sindromul tunelului carpian spune ce trebuie sa faci ca sa previi aparitia acestei afectiuni. Pentru cine nu stie, sindromul tunelului carpian este durerea continua a incheieturilor mainii. Ti se spune cum sa tratezi acasa aceste simptome, ai si desene care sa-ti explice unde sunt aceste afectiuni, cand sa te duci la un doctor, cum am spus si mai sus. Sistemul de sanatate din Canada, am mai spus si alta data, are partile sale bune si rele. Asta cred ca este un aspect bun.

Am mai vazut si altceva foarte interesant. Inainte de asta trebuie sa va spun ca aici retetele medicale sunt tratate cu foarte mare seriozitate. Farmacistii iti dau acea cantitate care a fost scrisa pe reteta, nici mai mult, nici mai putin. Aspectul foarte interesant pe care l-am remarcat a fost ca poti sa-ti reinnoiesti reteta on-line sau la telefon, la Shoppers, acolo unde am fost noi azi. E foarte usor de facut asta, asa cum se poate vedea si la link-ul asta. Te duci la farmacie doar ca sa ti-o ridici, nu trebuie sa mai stai la coada ca sa-ti dea alta reteta. Totusi, pe orice reteta iti spune de cate ori poate fi reinnoita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu