marți, 9 noiembrie 2010

Parcari in Canada

In Canada rar gasesti un loc de parcare gratuit. Mai toate locurile de parcare sunt cu plata. Ma refer la marile orase. Nu stiu cum e in zonele rurale, dar banuiesc ca ce vad in Vancouver e cam peste tot. Acolo unde traficul este mare si este criza de locuri de parcare, nu ai sanse sa gasesti un loc de parcare liber. Toate sunt platite. Tariful difera de la o zona la alta si, am impresia, este stabilit de primarii, pentru ca este o sursa de venit pentru autoritatile locale. Plata se poate face prin internet, telefon sau la fata locului, bineinteles. Daca folosesti o parcare in mod regulat, atunci poti sa cumperi un abonament lunar, iar firma care administreaza parcarea da posesorilor de masini card de plastic cu cod de bare care se atarna la oglinda retrovizoare. Cei care verifica sa vada daca ai platit parcarea pur si simplu scaneaza codul ala de bare sa vada daca esti indreptatit sa folosesti parcarea respectiva sau nu. Am uitat sa spun ca acel cardulet atasat la oglinda retrovizoare este personalizat pentru codul fiecarei parcari, asa ca daca te duci in alta parcare a aceleiasi firme nu poti sa spui ca ai platit si pentru parcarea aia, trebuie sa platesti separat. Mie, unul, mi se pare corect asa. In felul asta, firma isi maximizeaza veniturile fara sa traga pe cineva in teapa. In plus, oamenii care controleaza parcarile nu sunt angajatii primariei, ci ai companiei, asa ca daca ti-au dat o amenda nu ti-o anuleaza pe loc cu nici un chip, le este interzis sa faca asta. Trebuie sa le dai lor telefon, in cazul in care crezi ca ti s-a dat amenda pe nedrept.

Cand controleaza parcarile iti fac poza la numarul masinii impreuna cu numarul locului de parcare ca sa aiba dovada ca nu ti-ai platit parcarea. Acum cateva saptamani am primit o amenda de la firma Impark care imi spunea sa platesc $80 sau $48 in 7 zile. Bineinteles ca am platit-o a doua zi la un pret redus, dar apoi sotia mi-a dat telefon cum ca a primit o scrisoare de la aceeasi firma care administreaza parcarea de la spitalul unde s-a nascut fetita noastra cum ca am de platit o amenda din data in care s-a nascut ea. Le-am dat telefon si i-am zis fetei de la telefon ca imi platesc amenzile daca le primesc dovada fiind amenda pe care tocmai o platisem, dar atunci nu am platit nimic pentru ca nu am stiut ca o am si apoi, in noaptea in care se nastea fetita mea mai aveam timp sa ma gandesc la plata parcarii ? M-a inteles si mi-a anulat amenda pe motive medicale. Tot cam $80 aveam de platit. In scrisoarea aia imi spuneau ca daca n-o platesc in termen de 7 sau 15 zile de la data emiterii scrisorii respective (nu mai tin minte numarul zilelor) angajeaza o firma de recuperare a datoriilor sau pot sa ma dea in judecata. Nu prea te joci cu chestiile astea pe aici. Dar, cum am spus, mi-a fost anulata amenda aia. Trebuie sa le dai niste motive foarte intemeiate, chiar daca imaginare, dar daca reusesti sa produci dovezi si negociezi cu ei, atunci pot sa ai castig de cauza. Fata de la telefon m-a intrebat daca vreau numarul de confirmare a anularii amenzii si i-am zis ca-l vreau. E bine sa pastrezi chitantele sau numerele de genul asta pentru cazul in care cineva se trezeste ca are de recuperat ceva de la tine. Nu se stie niciodata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu