duminică, 19 iulie 2015

Impresii din Romania

Anul asta am fost, in sfarsit, in vizita in Romania. Dupa multa vreme am reusit sa ne urcam in avion si sa zburam spre meleagurile natale. Nu-mi faceam sperante la ce as putea gasi acolo schimbat, dar eram curios sa vad ce s-a mai intamplat de cand am plecat.

Ca-ntotdeauna, viata bate filmul. Nu s-a schimbat nimic. Acelasi loc mizerabil pe care l-am lasat in urma. Cu oameni care se gandesc tot timpul la ziua de maine. Nu ca asta ar fi ceva rau, dar parca lumea e prea deprimata de viata de acolo.

Nu este nimic care sa produca, numai magazine de desfacere se gasesc. Cu ce sa cumperi toate produsele alea ? Cand am aterizat la Otopeni am stiut ca sunt in Romania cand am vazut musca invartindu-se deasupra mancarii mele. In plus, Otopeniul arata ca o gara de tren personal de pe la tara.

Duceti-va la toaleta, in primul rand, ca sa vedeti despre ce vorbesc. Femeile alea de la compania Romprest se plimba pe acolo doar ca sa spuna ca fac treaba si ca sa-si ia salariul lor minim pe economie. La salonul Mama si copilul este doar un amarat scaun de birou unde cica mamele ar trebui sa-si alapteze copiii.

Puteau sa faca un efort si sa puna o canapea micuta si comfortabila, asa cum vezi in alte aeroporturi din lume. Jenant.

In orasul natal nu am vazut nimic care sa ma faca sa ma intorc inapoi. Gropi peste tot. Nu are nici un capatai. Am fost si in singurul mall de acolo. Oamenii se duc prin magazine doar ca sa vada ce mai este nou. Putini se duc ca sa si cumpere ceva.

Nesimtirea e la ea acasa. Am luat un taxi, pentru ca ma grabeam sa ma duc la un magazin, chiar daca erau 10 minute de mers pe jos. Taximetristul m-a luat mai in greata dupa ce ma dadusem jos din masina altuia care si-a dat ochii peste cap cand a aflat unde vreau sa ma duc.

Tot drumul nu a tacut din gura si ma lua peste picior "trebuie sa facem ce zice clientul" s.a.m.d.. Cica a vrut sa-mi lase cursa gratis, dar i-am dat 2 lei ca sa nu zica ca m-a dus degeaba. Un magar.

Singurul lucru care mi-a placut in Romania a fost ca m-am vazut cu prieteni vechi si m-am simtit extraordinar din punctul asta de vedere.

Oricum, vizita asta in Romania mi-a cimentuit si mai mult convingerea ca venirea in Canada a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat in viata mea. Toti cei care sunt prin Canada si o injura, ar trebui sa se mai duca pe acolo sa vada cum este totul si apoi sa-si dea seama ca sunt norocosi ca traiesc aici.

Daca nu le place, atunci sa plece, pentru ca nu-i tine nimeni cu forta pe aici. Vizitele in Romania le voi face mai rar. Nu vreau sa ma deprim cu ce vad acolo. Mai bine ma duc in concediu in alta parte unde este frumos si am parte de civilizatie. Ah, am uitat de leul care se cere la toaletele publice pe acolo. Ridicolul suprem.

In restaurante nu sunt meniuri pentru copii. Rampele pentru handicapati sunt inexistente sau sunt facute ca sa nu se spuna ca nu au. Dar daca, din nefericire, cineva cu un scooter ar incerca sa intre intr-un magazin, cel putin pe unde am umblat eu, o sa compatimesc acea persoana, pentru ca nu are cum sa intre, nu cum sa se miste.

O persoana cu handicap nu are cum sa se duca la baie in orice restaurant ai incerca sa te duci. Repet, pe unde am umblat eu. Becul nu era aprins pe scara spre baie, pentru ca se face economie la curent.

Lumea se uita la tine pe strada, de parca esti aterizat din luna. Se baga peste tine la magazin cand incerci sa platesti ceva cu cardul. Nu te asteapta sa termini. Nu pastreaza distanta decenta dintre voi doi. La Billa, dau un exemplu, inca se pastreaza "locul la rand", de parca, daca l-ai pierdut, e sfarsitul lumii.

Se uita in cos la tine sa vada ce-ai luat si cat ai luat. Aveam banda plina la un Kaufland unde am fost noi si toti au evitat sa se aseze in spatele nostru.

In concluzie, Romania are un mare potential, dar calitatea pregatirii oamenilor din domeniul turismului este foarte slaba. Nici nu-ti vine sa te duci acolo in vizita. Potentialul asta nu va fi valorificat niciodata pe deplin daca nu se schimba atitudinea oamenilor, iar asta o sa dureze foarte mult timp.

1. Ce sa-i faci... Nu le poti avea pe toate... In Canada iti lipsesc altele, rămâne la latitudinea ta la care din ele renunți...

2. Cand vad asemenea indivizi cu niste pretentii absolut imbecile, nu pt. ca individul isi da cu parerea, Nu, ci pt. modul pefid in care o face...,cum spuneam, cand vad asemenea specie mi se face instant greatza. Vine dupa mult timp in Romania si ce sa vezi, aeroportul Otopeni este jalnic, sta la rand dar e jenat de distanta dintre persoane...etc., un idiot cu ceva scoala si aere de mare "civilizat", un prost cu scoala cum ar zice romanul, desi in Canada este un venetic, n-a contribuit cu nimic in civilizarea acelei zone, a gasit totul "pe masa", sigur, omul se confunda deja cu Canada, e canadian. Cu siguranta daca-l intrebi despre modul lui de viata iti va spune ce bine traieste el, ce mari realizari are...etc, tipic pt. cocalrul cu ceva scoala care s-a insurubat intr-o tara asa-zis civilizata,

1. Cat de bine cunosti o persoana dupa ce ai citit doar o postare legata de impresiile lui din Romania. Ce tupeu din partea mea sa critic Romania dupa ce mi-am deschis ochii in alta tara. Vai. Critic Romanica, tarisoara mea draga. Critic faptul ca oamenii nu se respecta intre ei. Critic faptul ca romanii inca isi mai fura caciula unul altuia si nu fac nimic sa iasa din mocirla aia. Cum am indraznit eu asa ceva? "Un cocalar cu scoala" ? "Un prost cu scoala" ? Imi cer scuze daca ti-am ranit mandria ta de roman verde si patriot pana in maduva oaselor. Ma bucur ca esti mandru ca inca mai stai in latrina aia care se cheama Romania si faci ceva cu adevarat constructiv ca s-o scoti din mizerie.