sâmbătă, 14 martie 2015

Anul care a trecut

Am revenit. O sa mai scriu cand o sa mai am timp pentru ca sunt ocupat cu serviciul si familia si nu prea am timp sa mai scriu pe aici. Dar o sa scriu daca am ceva interesant de spus, ca de obicei.

Ultima postare se intitula "Un nou capitol". Ma refeream la faptul ca am fost la scoala la BCIT, unde am studiat timp de sase luni ca sa ma fac electrician. Lucrez in constructii acum. Se plateste bine si va fi si mai bine.

Mi-a placut foarte mult sa ma duc din nou la scoala. Atmosfera a fost foarte relaxata. M-am simtit extraordinar. Era o placere sa ma duc in fiecare zi la scoala. Mi-a parut foarte rau cand s-a terminat. De gasit lucru mi-am gasit relativ repede, dupa cateva saptamani si lucrez de cateva luni, prin sindicat.

Sindicatul mi-a gasit de lucru si se ocupa de toate aspectele legate de avansarea spre a deveni electrician complet. Totul va dura aproximativ 5 ani, dar la sfarsit voi fi platit foarte bine si, in final, familia va avea de castigat.

Nu vreau sa par ca ma laud, dar am terminat cu 96% scoala. Am fost al doilea in clasa, iar asta e foarte bine avand in vedere ca am studiat in engleza si nu romana. Tipul din fata mea a terminat cu 97%. Sunt mandru de realizarile mele si nu ma rusinez sa le spun oricui vrea sa le asculte.

Cand a trebuit sa aplic pentru a fi acceptat in sindicat mi-au cerut si notele de la scoala. Cred ca au contat foarte mult si notele, pentru ca ei vor sa vada ca esti un om capabil sa termini scoala si ca esti serios si profesionist. Pana la urma investesc in tine si vor sa vada ca investitia lor se va realiza.

Tot anul trecut s-a inmultit si familia cu inca un membru, asa ca a fost un an plin.

Anul trecut am dat si testul de cetatenie si am devenit cetatean canadian. Acum am dreptul sa votez in Canada in orice problema legata de societatea in care traiesc acum. Zilele astea se desfasoara o campanie legata de extinderea si finantarea sistemului de transport public si a infrastructurii din Metro Vancouver. Va avea loc un referendum in care se va vota prin corespondenta.

Stiu ca in Romania este o dezbatere legata de votul electronic si prin corespondenta. O sa pun niste poze pe pagina mea de Facebook despre cum iti actualizezi informatiile personale pe internet si primesti buletinul de vot prin posta.

Daca se poate face in Canada, se poate si in Romania. In Estonia se voteaza electronic de ani buni si nimeni nu se plange de fraude. Ba, mai mult, scad enorn cheltuielile cu organizarea sectiilor de votare si tiparirea buletinelor de vot.

In cazul referendumului din Metro Vancouver buletinele de vot se vor trimite doar celor care si-au actualizat informatiile pe site-ul Elections BC. Acolo, ca sa te identifici, trebuie sa dai numarul permisului de conducere si/sau SIN-ul (Social Insurance Number sau CNP-ul canadian).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu