sâmbătă, 27 iulie 2013

Grouse Grind

Grouse Grind este un traseu de drumetie pe munte foarte popular in Vancouver. De fapt, cel mai popular. Pe site-ul Vancouver Trails este incadrat la categoria "dificil". Traseul nu este lung, aproximativ 3 km, dar diferenta de nivel este de 853 de metri si este foarte abrupt.
Noi ne-am gandit sa-l facem chiar daca nu avem o constitutie fizica foarte buna, dar vrem sa mai lasam din greutate. Azi am zis sa ne facem bagajele, sa luam niste mancare la noi, ca sa mancam in varful muntelui, pentru ca ne asteptam ca o sa fie obositor, dar nici chiar asa.

Pe site-ul de care am pomenit mai sus si unde puteti vedea detaliile traseului se spune ca dureaza cam 1,5 - 2 ore pentru a ajunge sus. Noua ne-a luat cam 3 ore si un sfert. Repet, in conditiile in care nu aveam o conditie fizica adecvata. Alti oameni treceau pe langa noi alergand.

Ajunsi la parcarea de la baza muntelui Grouse, unde se poate ajunge si cu autobuzul, ne-am pregatit pentru marea aventura de pe munte. A fost un drum foarte greu. Daca nu ai conditia fizica necesara, incepi sa obosesti imediat, iar pulsul ti-o ia razna. Ai nevoie de vointa sa mergi mai departe. Esti pus la incercare tot timpul.

Vederea nu este cine stie ce, dar pentru exercitiu si pentru provocarile pe care ti le ofera, merita facuta macar o data. Nu as mai face-o cu fetita mea in spate, pentru ca este foarte greu. As face-o cand o sa fie mai mare. Am vazut copii de 10-12 ani care urcau cu parintii, deci se poate. Cine ne vedea spuneau ca suntem nebuni ca ne urcam cu copilul in spinare asa, dar in acelasi timp spuneau ca ne respecta si ne felicitau.

Unii oameni ne-au felicitat si cand am ajuns sus. Pe drum te mai opresti sa bei niste apa, sa-ti tragi sufletul si sa mergi mai departe. Ai o singura optiune. Inainte. Un tip s-a oprit langa noi si a zis ca ce faceam eu se numea antrenament. A zis ca el cara doua sticle de apa si spunea ca sunt grele, dar cand a vazut ce car eu i s-a cam parut ridicol sa creada ca bagajul lui este greu.

Traseul este marcat cand ai facut un sfert, jumatate sau trei sferturi din el. Am o febra musculara care o sa ma tina imobilizat la pat cea mai mare parte a zilei de maine. Duminica nu o sa fiu in stare de nimic. Nu-mi pare deloc rau ca am facut traseul asta. A fost lung si obositor, dar a meritat. M-am simtit foarte mandru cand am ajuns sus si am vazut restaurantul din varful muntelui.

Acolo, in varf, sunt o multime de activitati pe care le poti face. Poti vedea doi ursi grizzly in captivitate, iar la anumite ore padurarii fac educatie despre habitatul lor si de ce este important sa protejam ursii si fauna in general. Am pus niste filme pe pagina de Facebook cu ceva timp in urma. Poti merge cu parapanta, poti face tururi cu elicopterul.

As vrea sa fac odata un tur cu elicopterul si daca e sa-l fac o sa-l fac pe cel mai scump. Sunt trei tururi. Unul de 8 minute, altul de 15 minute si altul de 20 de minute. Primul se numeste Crown Mountain Tour care te duce pana la craterul unui vulcan stins si apoi pe la varfurile muntilor Crown si Goat. Pretul este $99 la care se adauga 5% la suta taxa aferenta, adica cu tot cu taxe este $103,95 pentru fiecare pasager.

Al doilea tur se numeste The Lions Peak Tour, care include ce am spus mai sus plus o plimbare pe valea raului Capilano urmata de explorarea varfurilor Lions. Costa $149 + 5%.

Al treilea tur se numeste Coastal Scenic Tour, care costa $299 + 5%, si care include tot ce este in primele doua plus Cypress Bowl, English Bay, Stanley Park si Downtown Vancouver.

Pentru romantici si cei care vor sa aibe parte de o experienta de neuitat intr-o seara isi pot face o rezervare pentru Fly, Dine & Drive Package. Esti luat din downtown Vancouver cu elicopterul pana la restaurantul din varf, The Observatory, unde ti se ofera un peisaj de vis, apoi la sfarsitul serii un sofer cu limuzina va duce pana in Downtown inapoi. Totul costa $600 plus 5%. Daca vreti mai multe informatii, sunati la ei. Cred ca se merita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu