Am citit azi in ziar un articol foarte interesant scris de un avocat specializat in legislatia muncii si care scrie editoriale din cand in cand. Spunea ca multi angajati prefera sa se supuna conditiilor de la locul de munca, dar daca ai puterea sa ripostezi sugera cateva idei de genul "ce poti face" si "ce nu poti face".
Nu te astepta ca deciziile de promovare sa se ia corect. Nu este nici o conditie legala de a promova pe cel mai vechi in functie sau pe cel mai merituos angajat.
Sa protestezi fata de deciziile cu care nu esti de acord ale angajatorului, cum ar fi o evaluare incorecta a performantei, dar fa-o in scris, pentru cazul in care ajungeti in tribunal. Faptul de a nu riposta ii spune, pur si simplu, angajatorului tau ca esti de acord cu deciziile sale sau ca nu iti pasa indeajuns pentru a te plange.
Nu semna contracte inainte de a negocia. Angajatorii pregatesc in mod deliberat acorduri prietenoase, din moment ce majoritatea oamenilor vor fi de acord cu ceea ce li se da, fericiti ca obtin ceva.
Fiti atenti la eventuale detalii jenante sau compromitatoare din trecutul dvs.. Orice angajat are unul. Daca al dvs. este atat de compromitator incat nu puteti risca sa fie expus, atunci nu contestati decizia angajatorului dvs. de a va concedia, oricat de incorecta pare acea decizie. Unele detalii, chiar nevinovate, vor fi daunatoare carierei dvs.
Nu lasati intelegerile la stadiul strangerii de mana sau la discretia memoriei. Angajatorii "uita" in mod convenabil intelegerile verbale de indata ce angajatii pleaca, iar tribunalele evita sa intervina fara dovada scrisa a unei intelegeri.
Nu presupuneti ca jobul dvs. este sigur. Nici unul nu este.
Alegeti-va bataliile in mod prudent: intr-un caz recent angajatul a pierdut pentru ca a refuzat sa completeze o sarcina importanta, crezand, in mod gresit, ca nu facea parte din fisa postului.
Nu asteptati simpatia tribunalului sau a angajatorului cand puneti sub semnul intrebarii daca ar trebui sa va faceti treaba sau nu.
Cam astea sunt sfaturile acestui avocat in acest editorial foarte interesant pe care l-am citit. Eu, unul, o sa incerc sa fiu mai precaut cand vine vorba de contracte si intelegeri la locul de munca.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu