luni, 13 februarie 2012

Arat cumva a chinez ?

Nu am avut deloc de-a face cu politia de cand sunt aici. Si nici nu am de gand sa am de-a face cu ei vreodata. Totusi, aseara, am avut de-a face cu ei. Dupa ce ne chinuisem sa adormim copilul care dormise in timpul zilei timp de o juma de ora si deci nu avea nici un chef sa doarma cat mai curand (a adormit intr-un sfarsit pe la 11), pe la 2 noaptea auzim cum suna cineva la usa, la interfon.

Ii raspund nervos prima data si-i spun cui era la usa ca au gresit adresa. Se mai intampla ca unii oameni sa mai sune la usa gresita. Ma bag in pat si iar aud ca suna interfonul si ma duc iar nervos la interfon si-i intreb in romaneste ce vor. De la capatul celalalt mi se spune ca este politia si daca pot sa-i las inauntru. Le dau drumul, dar nu aveam de unde sa stiu ca o sa vina la usa la noi. In cele din urma ma ridic a treia oara din pat si ma duc la usa, dupa ce am auzit o bataie in usa.

Acolo vad doi politisti. Ca o paranteza, alta data au mai venit trei politisti la usa noi, dar cautau pe altcineva pentru ca aveau o poza cu ei si m-au intrebat daca cunosc persoana respectiva. Si atunci, si acum am observat ceva foarte interesant in legatura cu protocolul lor de abordare a unei situatii cand se afla la usa unui apartament si, cred ca, chiar a unei case. Niciodata nu stau proptiti in fata usii, ci in lateral, nici prea departe, dar nici prea aproape. Aici se mai poate intampla ca cineva periculos si care are o arma sa traga cu un pistol sau o pusca prin usa. Nu cred ca trebuie sa mai spun si consecintele. In Romania, din cauza ca oamenii nu au arme in case, cand se duc la cineva la usa stau drept in fata usii. Poate situatia e mai diferita cand se mai duc la usile tiganilor, iar acolo este abordata situatia altfel de trupele speciale.

Dar sa revin. Ma intreaba cei doi politisti daca sunt cumva dl. Chung. Le-am zis ca nu arat a chinez si nu sunt respectivul pe care-l cauta ei. M-au intrebat de cand locuiesc in apartamentul pe care-l inchiriem si cu cine locuiesc. Le-am zis ce m-au intrebat. Apoi ma intreaba de unde sunt. Le-am zis ca sunt din Romania. Dupa ce au plecat am stat si m-am intrebat de ce au venit la ora aia sa-l caute pe respectivul, pentru ca nu este o ora tocmai obisnuita. Imi mai spusesera ca adresa la care locuim noi era ultima adresa cunoscuta pentru Chung. Le-am zis ca inaintea noastra locuisera niste filipinezi, iar numele lor de familie nu era Chung. Probabil ca aveau un mandat de arestare pentru Chung si au venit la ora aia pentru ca sa nu fie prea alert si sa nu opuna prea mare rezistenta daca s-ar fi opus arestarii. Mi-a placut atitudinea celor doi politisti. Nu era deloc ostila, m-au tratat cu respect si mi-au spus noapte buna cand au plecat.

5 comentarii:

  1. Astea-s abuzuri de-ale poliţiei. Pur şi simplu fac ce vor ei. Am mai auzit de întâmplări de-astea.

    Cum îţi sună scenariul ăsta:
    Orologiul bate... ora două-n miez de noapte. La portiţă... oare cine bate?
    Domnule Chung, suntem noi. De la RCMP, doar doi. Am venit să vă vedem. Happy Valentine Day să vă urăm. Doar ce vă rugăm, să ne daţi drumul la portiţă, la o vorbă să stăm.

    Norocul tău că n-aveai faţă de chinez. Adu-ţi aminte că acum doi ani l-au împuşcat pe unul negru (tot aşa, familist, sculat în miez de noapte, năuc, nervos) şi abia apoi l-au întrebat cum îl cheamă. Bietul de el n-a putut să mai răspundă, că era deja mort.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca e foarte mult spus "abuz". Pur si simplu cred ca faceau o verificare pe baza informatiilor pe care le aveau. Tipul de care imi zici probabil ca a fost foarte violent si de aia s-a ales cu ce s-a ales. Violenta da nastere la violenta, nu ?

      Ștergere
    2. Că e mai mic ori mai mare, tot abuz se cheamă. Doar miliţienii de pe la noi procedau aşa. Poliţia canadiană "joacă" la intimidare şi, de cele mai multe ori, le merge figura (nu comentez şi de ce).

      Dacă era vorba de o simplă verificare puteau să o facă la o oră normală, puteau eventual să întrebe building managerul cine stă în apartamentul respectiv.

      Da, probabil că tipul ăla s-a enervat prea tare pe nesimţirea celor de la RCMP.

      Ștergere
  2. sall ionut,spune-mi si mie te rog cum ajung si eu cu familia in vancouver??'noi suntem in italia.ai putea sa-mi dai niste nume de la firme de job care ar face contract de munca ??'sau daca am veni ca turisti,care ar fi sansele noastre sa ramanem acolo ??unde as putea locui?''bani ar fi sa locuim dar unde?'eu ma refer daca venim ca turisti 10 zile .dupa cele 10 zile??'ce facem??exista posibilitatea sa cerem azil de emigranti si unde anume??te rog frumos sa-mi dai niste detalii ,astept raspunsul tau .sau am putea gasi o familie de romani sa ne ajute sau sa ne gazduiasca ???a-ti multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, esti primul care m-a intrebat asa ceva. Si nu am nici o idee cum ai putea proceda. Nu am nici o idee cum sa gasesti o firma care sa-ti faca contract de munca. De locuit gasesti foarte usor. Intereseaza-te la ambasada la Bucuresti sau la Roma. Imi pare rau ca nu te pot ajuta cu mai multe informatii.

      Ștergere